ism och ist

Alla klarar inte av verkligheten.

Konstig röst i huvudet?

Kategori: Deep shit

Är det bara jag som alltid läser texter i en viss röst i huvudet? Alltså när man läser tyst så hör man ju "en liten röst" som ändras beroende på vem som tex publicerade texten. Om jag käser ett sms som jag har fått av en kompis så läser min hjärna upp det i hens röst. Eller om det är en karaktär i en bok som kanske bor i England så har den personen brittisk dialekt. Det kan även vara så att en känd person lägger upp något på Facebook, och det är som att man hör den personen säga texte, fast man själ läser det. 
Fattar ni eller låter jag bara galen?
 
However, det är inte det som jag stör mig på. (För jag stör mig alltid på något)
Det som är jobbigt är när man inte vet vem som har skrivit texten/ vem personen i texten är. Ett sånt exempel kan vara en anonym kommentar på bloggen. JAG BLIR SÅ JÄVLA CONFUSED! Like, vilken jävla röst ska jag använda? This makes no sense!
 
Jag kan ju inte direkt använda min egna röst, för om det är en hatkommentar så låter det ju helt fel. 
Men samtidigt så är det ju alltid någon röst som läser upp texten, och vad är det för röst?!?!?
 
Till rösten som läser upp anonyma texter i mitt huvud; WHO ARE YOU AND WHY ARE YOU IN MY HEAD?!
 
Jag kanske låter helt jävla sinnessjuk nu, men vafan ni borde vara vana vid det här laget. 
Förhoppningsvis så är det inte bara jag som är helt galen.  
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: