ism och ist

Alla klarar inte av verkligheten.

Du är centrum av universum

Kategori: Deep shit

Nu jävvlar har jag tänkt.  Jag har tänkt att börja en ny liten "serie" här på bloggen som kommer vara lite olika tankar om livet, döden och medvetandet. Hur subjektiv verkligheten faktiskt är och från hur många perspektiv man kan se saker och ting. Jag vill börja med att säga att jag INTE TROR på det jag skriver om. Det är bara ett sätt att tänka. Jag har turen att kunna tänka och förstå olika synvinklar och teorier utan att tro på dom. Det är något alla borde försöka göra, det hade varit nyttigt för mänskligheten. Men let's be real. Det kommer aldrig att hända. Människor är ignoranta och lata rövhål.
 
Om du missförstår eller inte förstår vad jag menar i den här texten, skriv gärna en kommentar. Det är inte lätt att sätta ord på alla tankar. 
 
 
Föreställ dig att allt du känner till, allt du vet om bara exister i ditt huvud. Allt som finns. Rymden, jorden och alla människor på en skapades i samma stund som du föddes. Allt är illusion skapad för att ge dig ett "liv", men egentligen så försvinner universum när du dör.
 
All historia du har läst om i skolan har aldrig hänt och det bara fanns där som ett falskt minne. En sak som kanske sägs ha funnits i 10.000 år har funnits exakt lika länga som du har. Den illusion som du kallar "liv" råkade bara innehålla en 10.000 år gammal sak. '
 
Alla människor du känner lever inte på riktigt, dom finns bara där för att antingen plåga dig,gynna dig eller inte ens träffa dig. Människor som styr det system du just nu "lever" i är precis som alla andra, inte riktiga människor.
Du regerar över universum. 
 
Du bestämmer över allt som händer i världen, eftersom att den är skapad just efter dig. 
Man kan säga att du skulle kunna döda vem som helst och det skulle inte spela någon roll, för allt försvinner när du dör. Du har makten att antingen fortsätta driva världen, eller avsluta allting.
 
Då kanske man undrar varför världen har så många motgångar om den är skapad för sig själv.
Och det är just det som är frågan. Varför existerar det myggor när jag hatar myggor? Varför finns det våldtäktsmän? Varför finns det mördare?
Är det ett straff? Eller är det en prövning? Kanske är alla motgångar prövningar för att se hur du hanterar dem? 
Det här börjar låta lite som kristendom nu. På tal om kristendom...
Varför finns det då religioner som på sätt och vis vägleder en fel? Kanske är det en högre kraft som försöker hindra dig från att inse att du har all kraft i universum? Om det vore så, varför ska man ens leva? Vad var meningen med att inte ha en aning om hur mycket makt och inflytande på sin omgivnong man faktiskt hade? Kanske är det en läxa till mänskligheten att inte vaara så maktgalen. Men det är svårt att få makt när det finns så många språk och många olika mentaliteter. Trots att du har makt över alla människor så är dom fortfarande inviduider. Vissa vill skada dig. Vad var det för hemsk makt som satte dig i värld där du omedvetande har makten över miljontals människor som varken ser upp till dig eller ens vet att du finns? En värld som låter dom människor som egentligen borde lyda dig bestämma hur du ska leva ditt "liv". 
 
Någon/något vill jävlas med dig. Det är väldigt uppenbart när du föds i värld med olaglig cannabis...
Vem/vad det än var som satte dig i makten kan inte varit god. Tusentals barn lider av sjukdomar, svält och misshandel. Var det verkligen nödvändigt att tillägga det?
 
Tänk att få komma till en värld där du vet att jorden kommer en dag gå under. Inte nog med att ditt egna medvetande kommer ta slut, hela jorden kommer gå under.(dock gör jorden det när du gör det. Men det vet inte du)  Värst vore det om du själv drabbas av en sjukdom. En sjukdom där du inte kan göra annat än att ligga i sängen. Det skulle verkligen vara bortkastad tid. Fast vad är tid när tiden består på grund av att du fortfarande lever... 
 
Och kansk är det så att varje människa på din jord också har en egen värld. Och att du ingår i den. Att varje människa föds i olika parallella universum. 
 
Jag skulle kunna spinna vidare på den här tanken i timmar. Men som ni kanske vet så har jag add och har extremt lätt att komma av mig i en tanka vilket det är när man skriver på en dator. Det är enklare att ligga 4 timmar på natten och tänka.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-10-20 | 23:12:32

    Röker du på ofta?

  • Anonym säger:
    2015-10-23 | 16:00:03

    jag fattar inte va blogg går ut på

    Svar: Man kan säga att den "går ut på" att andra ska får ta del av mina tankar samt att jag vill uttrycka mina tankar. Jag tycker även det är kul att se hur mina tankar ändras med tiden. Jag kanske inte kommer tycka likadant som jag gör nu om 1 år, då är det roligt att kunna kolla tillbaka på vad jag har skrivit förut.
    Satan

  • Anonym säger:
    2015-10-25 | 17:06:13

    Din blogg är super bra! Tjänar du pengar på din blogg och isåfall hur mycket ca? Har du twitter och vad heter du på det? Har du add och tar du medicin mot det?

    Kram

    Svar: Tack så mycket! Jag svarar på dom här frågorna i en kommande Svar till folket.
    Satan

Kommentera inlägget här: