ism och ist

Alla klarar inte av verkligheten.

Man kan skämta om ALLT

Kategori: Dumt folk

Humor- förmågan att se det roliga i saker och ting. Alla borde få en fet injektion med humor, får allt för många i dagens samhälle bajsar på sig så fort dom här ett blondinskämt. 
 
Varför är det så svårt att ta ett skämt? Jag förstår att man kanske ska välja sina skämt efter det umgänge man är i, ett våldtäktsoffer kanske inte tycker det är så kul med ett skämt om hagamannen. Det är en sak, men att anta att alla som skämtar om våldtäkt tycker att våldtäkt är någonting roligt är fan eferblivet. 
Våldtäkt är en av dom värsta sakerna som finns, det håller nog alla med om. Men man kan fortfarande skämta om det.
Lika så om cancer. Här är ett bra exempel på ett cancerskämt; 
 
-Vad ska du göra när du åker hem från sjukhuset?
-Jag vet inte, bara ta det lugnt.
- Jaha, du ska inte gå till frisören eller?
 
 
Det skämtet var jävligt roligt! För att jag har humor och kan se det roliga i det.  Det betyder INTE att jag inte tycker att cancer är hemskt. 
 
Att säga till en rullstolsburen person att "gå hem" är jävligt komiskt. Av en enkel anledning, men jag ogillar inte rullstolsbundna personer för det. 
 
En annan sak folk verkar ta illa upp id är när man skämtat om steriotyper. DET ÄR FUCKING STERIOTYPER. GET OVER IT. Man hatar inte kvinnor bara för att man gör ett skämt om smörgåsar. 
Och det är fan inte kvinnoförnedrande med that's what she said- skämt. är fan svinroliga.  
 
Gå och skaffa lite humor för fan, världen blir så mycket roligare då. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-09-07 | 20:49:09

    Helt rätt!

Kommentera inlägget här: